Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JC

Velmi kvalitní kritika toho dílka byla otištěna zde:

http://a2larm.cz/2015/06/bez-husitu-by-hus-nebyl/

Vřele doporučuji k zamyšlení.

0 0
možnosti
JK

Tento opus byl dle mého soudu pojat hodně "levicově". Viděl jsem část prvního dílu. Dál jsem neměl sílu a raději si ještě jednou přečetl o době husitské jako celku z Kroniky zemí českých. Špatná doba pro naši zemi. Během několika let jsme ztratili postavení získané Karlem IV... a ocitli se v hlubokém morálním i lidském bahně. Jan Hus se stal symbolem této doby, symbolem vraždění, znásilňování a vyhánění - což on sám jistě za svého života vůbec nechtěl... Poselství pro dnešní dobu je více než patrné - lid se opět snaží brát věci do svých rukou (nové defenestrace?), jenže vláda lůzy ještě nikdy a nikde nepřinesla nic dobrého.

5 0
možnosti
JK

Mimochodem podobizna mistra Jana Husa není známá... Byl údajně malý a obtloustlý. Vlastně nikdo dnes ani neví jak vypadal.

2 0
možnosti
JP

J56a84n 21P69a20l12l37a68s

1. 6. 2015 22:43

Pane Rothe, dovolím si být upřímný. Upálení M. J. Husa vnímám podobně jako oběšení Slánského. Mocichtiví psi se rvali o kost.

0 0
možnosti
Foto

vzal jsem na pomoc oblíbené  Světové dějiny Jaroslava Kosiny, abych vyhledal, jak s Husem bylo zacházeno..nijak obšírně se k tomu ale nevyjadřuje, vložil to pouze do věty S počátku vězněn byl krátký čas v domě kanovnickém, záhy převezen do tuhého vězení v klášteře dominikánském a teprv když mu pobyt ten způsobil nebezpečnou chorobu, byl dopraven na zámek Gottlieben. Zdá se, že fyzické útrapy byly tímto dané.

0 0
možnosti
VH

Nehodlal jsem se dívat na další bolševizaci*/ České televize. Jsem rád, že mé rozhodnutí bylo zřejmě správné.

*/ Bolševizací rozumím téměř nezastíranou, prostinkou a pro prostý dav koncipovanou prolhanou propagandu.

3 2
možnosti
Foto

Takže Jan Hus byl dle Vás bolševik?

1 2
možnosti
PP

P26e55t13r 81P73á22l78k69a

1. 6. 2015 14:12

připadá mi celkem divné, že jste si ze všech vad filmu vzal na paškál údajnou nereálnost scén krutého zacházení s oběma mistry ve vězení.

Nevím, odkud čerpáte, ale já jsem z několika na sobě nezávislých zdrojů vyčetl, že Hus (zejména v důsledku pobytu na Gottliebenu) ve vězení v důsledku útrap málem umřel, což představitele koncilu velmi vyděsilo a přinutilo vězňovy podmínky zmírnit.

0 0
možnosti
OK

To jsem taky četl. Jenže z toho lze vyvodit ledasco.

1 0
možnosti
Foto

Já Vám Jakube dávám karmu. 

Názorů politických ač jme různých, musím uznat, že o věci víte podstatně více než já.

Jen mě trochu mrzí, že podobnou míru objektivity neprojevujete také v jiných, víte dobře jakých, tématech.

0 0
možnosti
OK

Jiří, vy asi nemáte rád morální autority, ať již skutečné, nebo tak řečené.

1 0
možnosti
MS

Jen se tady hádejte. Já si osobně myslím, že Hus by klidně zvedl ruku pro upálení popírače existence Ježíše Krista. :-)

0 1
možnosti
OK

To je docela možné, ale nevyčítal bych mu to, protože v té době by to nijak nevybočovalo. Zejména, pokud by to dotyčný vykřikoval veřejně.

1 1
možnosti
Foto

Jak čtu článek a čtu diskusi, tak se ti křesťané za těch 600 let příliš nezměnili...

A to chtějí něco kázat muslimům.

3 9
možnosti
OK

Jaromíre, vy jste skutečný husita! Zdeněk N. nebyl poslední!

4 0
možnosti
  • Počet článků 152
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2032x
Motorkář, monarchista, křesťan, modroknižník, vtipálek, čtenář, psavec, docent Gorkého university života. Evropský mischung slovanských, germánských, židovských a keltských genů. Syn, manžel, otec, strýc a jednou snad i dědeček. Odpůrce komunistů, nacistů a fašistů.

E-mail: Roth.J@seznam.cz


 

Seznam rubrik